Uluru, Kata Tjuta & Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Uluru, Kata Tjuta & Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Uluru, Kata Tjuta & Kings Canyon

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 Maart 2013 | Australië, Alice Springs

Hoihoi!

De tour zit erop. Vannacht weer lekker in een bed geslapen. Heerlijk! Na twee nachten in een swag en met mieren, was ik daar wel aan toe. Maar wat was het leuk!

De eerste dag, woensdag, vertrokken we om 5.55 uur en hebben we "lekker" ruim 5,5 uur in de bus doorgebracht op weg naar de Uluru. Eerst zijn we naar een cultureel centrum geweest, waar we meer leerden over de cultuur van de lokale aboriginalstam. Daarna hebben we in de hete zon (zo'n 39 graden) een stuk om de rots gelopen. (De korte route, want de lange werd afgeraden met dit hete weer.) Onze gids was nogal van de feitjes, dus kregen we alles nog een keer uitgebreid te horen. Op zich wel interessant. 's Avonds hebben we de zonsondergang gezien, waarbij de rots verkleurt.

De volgende dag weer om 5.00 uur op. Nu om de zonsopgang te zien. Mooi! Maar ontbijten met zonsopgang is geen goed idee: vliegen, vliegen, vliegen!! Zelfs ons spul daartegen (waardoor we naar een boom schijnen te gaan ruiken en de vliegen wegblijven) was daar niet tegen bestand. Gelukkig hielp het de rest van de dag wel! Veerle en ik hadden duidelijk minder last van de vliegen dan de rest van de groep.

Na 't ontbijt op naar de Kata Tjuta. Wat een uitzicht!
Onderweg nog wat wilde kamelen gezien en daarna weer een lange busrit naar de volgende camping. Tussendoor gestopt om hout te sprokkelen. Met een nachttemperatuur van 26 graden in het vooruitzicht, was een kampvuur natuurlijk wel nodig ;)

Vrijdag, de laatste dag van de tour, weer om 5.00 uur op. (Geen vliegen bij het ontbijt deze keer.)
Daarna lekker vroeg gewandeld (om 6.45 vertrokken) op de Kings Canyon: het mooiste van de tour! En het was het grootste gedeelte van de wandeling lekker koel :)

Na, alweer, een lange rit naar het hostel. Lekker gedoucht en 's avonds hebben we de tour afgesloten met een lekker etentje met de hele groep. Gezellig!

Vandaag een relaxdag gehouden (even bijkomen) en vanavond op naar Darwin: 24 uur in de bus. Jippie!

Liefs, Laura

• 23 Maart 2013 - 07:42

Marianne:

hoihoi Laura,

Wat weer een leuk verhaal en wat een prachtige foto's. Heel mooi. Het was het geld dus wel waard.
    Veel plezier in Darwin. Ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen daar.

Groetjes, Marianne

• 23 Maart 2013 - 14:34

Yvonne Beris:

Hee Laura wat weer een mooie ervaring en geweldige foto ' s het is zo te zien een prachtig land schitterend geniet er nog van en heel veel plezier samen oja en stuur aub de zon is onze kant op ! Doeiiiiiii p.s ik denk dat ik marianne eens voorstel om ook eens een half jaar met haar te gaan backpacken in australie heerlijk !

• 24 Maart 2013 - 14:52

Mariska:

wat een mooie foto's laura!! klinkt en ziet er allemaal prachtig uit!