Relaxen - Reisverslag uit Perth, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Perth, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Relaxen

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 April 2013 | Australië, Perth

Hoihoi!

Na twee tours heel dicht op elkaar, hebben we een maandje de tijd om te relaxen. Drie weken zitten er al op, dus nog maar één te gaan voor ons volgende avontuur gaat beginnen: een tour langs de westkust!

Eerst hebben we ruim een week in Darwin doorgebracht. Hier zijn we naar het museum geweest. Natuurlijk weer veel aboriginalkunst gezien (die niet op de foto gezet mag worden). Eigenlijk was het museum niet zo heel spectaculair, maar... het was gratis! Niet onbelangrijk in het dure Australië ;)
Verder had ons hostel in Darwin een zwembad: heerlijk met die temperaturen daar. Daar hebben we dus ook heel wat tijd doorgebracht.
En geshopt: mijn bikini was het niet gewend om zoveel gebruikt te worden, dus hij heeft het helaas niet overleefd... Tijd voor een nieuwe vond ik zo. (Al is die ondertussen wel weer vaal van het chloorwater. Beetje jammer...)

Nu zijn we alweer ruim een week in Perth. Want dat is groter en er is meer te doen dan in Darwin zeiden ze ons. Maar het mist in mijn ogen wel het gezellige van Darwin: de live muziek, de barretjes. En helaas ook de zon. Help, ik word weer wit!!
Gelukkig heeft Perth wel een heerlijk zwembad met bubbelbad! En we zijn naar de gevangenis in Fremantle geweest. Dit was echt heel leuk en interessant! Alles is echt heel oud, maar tot 20 jaar geleden was alles gewoon in gebruik. Heel raar als je bedenkt dat de gevangen ook toen nog hun behoeften in een emmertje moesten doen...

Oja, en ons hostel in Perth... Daar kan ik het eigenlijk beter niet over hebben, maar ik moet het even kwijt. Ik weet dat ik groot ben, maar de douchekop komt maar tot aan mijn schouder! Gemaakt voor Chinezen denk ik. Ook daarom zijn we blij dat er een zwembad is in Perth, kunnen we lekker daar douchen.
Verder mist ons hostel airco, frisse kamers en een fatsoenlijke keuken. De bedden liggen gelukkig wel lekker.
Morgen gaan we naar een ander hostel. Dat ziet er allemaal goed uit, dus dat laatste weekje hier in Perth komen we wel door. Beetje relaxen in het park, naar het zwembad. Het bevalt me wel dit. Als dat geldboompje thuis in de tuin nu eens gaat groeien, kan ik dit de rest van mijn leven wel volhouden.

Nog een weekje relaxen en dan start dus onze nieuwe tour: naar Broome op en neer in 14 dagen. Daarna vliegen we naar Cairns en gaan we langs de oostkust reizen. Het is echt heel raar dat we al over de helft van onze tijd in Australië zijn en "alleen nog maar" de westkust en de oostkust gaan doen. Maar ik heb er wel ontzettend veel zin in en ga zeker genieten van de laatste maandjes hier!

Tot de volgende keer weer!

Liefs, Laura

  • 19 April 2013 - 09:59

    Michelle:

    Dat klinkt heerlijk Laura!!!!
    Ik ben volop jaloers!
    Ach en dat wat mindere hostel overleven jullie ook nog wel in zo'n prachtig land!

    Succes en veel plezier!!!

    X Michelle

  • 23 April 2013 - 19:53

    Marianne:

    Hoihoi Laura,

    Jij lekker niksen en wij hard werken, maar ja verschil moet er zijn. Je hebt werkpaarden en luxe paarden zullen we maar zeggen.
    Geniet er nog maar even van want je bent inderdaad al over de helft. Raar idee eigenlijk, hè?
    Het lijkt nog zo kort geleden dat we je naar Schiphol brachten en eigenlijk voelt het ook alsof je al heel lang weg bent. Een beetje dubbel dus.
    Veel plezier!!!

    xxx, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 42253

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: