De westkust! - Reisverslag uit Perth, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu De westkust! - Reisverslag uit Perth, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

De westkust!

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Mei 2013 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

We hebben er weer twee superleuke weken opzitten aan de westkust. Het is maar goed dat ik mijn dagboek deze keer bijgehouden heb, anders zou ik het nu allemaal niet meer weten. We hebben zoveel gedaan de eerste dagen.

De eerste dag hebben "gesandboard". Dat ging hard! Tenminste, ik ging hard. Twee handen in het zand om af te remmen, maar dat vond ik niet echt werken. Gevolg: ik eindigde rollend een paar meter verder dan mijn sandboard. Zoals Veerle zei: "Jammer dat je gegil niet op de foto staat." Zegt genoeg denk ik zo, maar het was wel leuk!
Daarna zijn we naar de Pinnacles gegaan. Niet heel speciaal, maar wel leuk om te zien.
Daarna alleen maar rijden, rijden, rijden.

De volgende dag heb ik geabseild. Wie had gedacht dat dit watje met hoogtevrees zou abseilen? Ik in ieder geval niet. Maar ik dacht: nu krijg ik de kans, dus dan moet ik die maar nemen ;) En eigenlijk viel het best mee. Het was ook "maar" 25 meter. Ik vond het best stoer van mezelf!
Verder hebben we een leuke wandeling gemaakt en zijn we naar de Nature Window geweest.
's Middags weer heel veel gereden.

Maandag naar de dolfijnen op Monkey Mia. In principe zijn ze wild, maar voor vijf dolfijnen is er een voedingsprogramma en toeristen mogen hen voeren. En ik was één van de gelukkige! Leuk om zo dicht bij een dolfijn in de buurt te komen ;)
Daarna weer een heeeeele lange busrit naar Coral Bay.

De dag erna zijn we met de hele groep gaan snorkelen. Erg mooi, die onderwaterwereld! Maar de vrije middag heb ik besteed aan bijkomen van het snorkelen: pijn in mijn hoofd, kaak, neus, keel en voeten van de snorkel, flippers en het zoute water. Maar het was het waard!

Woensdag een relaxdagje aan het strand: snorkelen en zonnen. En een haai gezien! Supergaaf! Okay, hij was maar 1,5 meter lang en het was een ongevaarlijke rifhaai. Maar toch...

Donderdag, vrijdag en zaterdag was het leukste van de hele tour. Karijinni National Park! Wow, dat is zo mooi. We hebben hier gewandeld (lees: geklommen, geklauterd en gezwommen) in vier verschillende gorges. Spierpijn had ik wel na deze dagen, maar het was zeker waard!

Zaterdagnacht hebben we een nacht onder de sterren doorgebracht. Net als bij de tour in Alice Springs op swags. Best leuk. Als er geen muggen zijn! Ik had zo'n 100 beten op mijn enkels, rug, armen en benen. Heerlijk!

Zondag waren we dan eindelijk in Broome. De eindbestemming van de tour. Een pizza aan het strand bij zonsondergang. Zogenaamd de beste pizza die we ooit gegeten hebben: tja.. ik denk dat onze gids nog nooit in Italië is geweest. Maandag en dinsdag gerelaxed aan het zwembad en weer een beetje bijgebruind.

Woensdag, donderdag en vrijdag bestonden alleen maar uit in de bus zitten: 3000 km rijden in drie dagen. Heb nu dus eelt op mijn kont van het zitten en ben een paar kilo zwaarder van de chips die ik weggewerkt heb in twee weken ;)

Liefs, Laura

  • 11 Mei 2013 - 12:37

    Renata:

    Hai,
    Wow! Wat maak je toch allemaal veel mee! Volgens mij kan je er een heel boek over schrijven!
    Super! En het weer!!!!!!!??????!!!!!!
    Wij zitten weer in de regen.......:-(
    Morgen moederdag, wij gaan naar Zandvoort. Maar hopen dat we ook een beetje bruin terug komen hahahaha :-)

    Heel veel plezier nog!
    Groetjes uit Heythuysen

  • 11 Mei 2013 - 13:41

    Marianne:

    Wauw!!! Stoer zeg!!! ik vind het superknap dat je het allemaal doet; abseilen, sandboarden. Geweldig!!!
    Heel leuk en ook geweldige foto's.
    Veel plezier nog met de volgende tour

    liefs, Marianne

  • 11 Mei 2013 - 16:17

    Madeleine:

    He laura
    je hebt een supertijd zo te zien Leuk voor je Gelukkig heb je nog ff .. mzzl

  • 11 Mei 2013 - 18:56

    Jan En Wil:

    Lieve Laura,

    Wij hebben de afgelopen periode heel erg genoten van je reisverslagen.
    Als je weer terug ben in Nederland hebben we veel bij te praten.
    Geniet van je laatste periode daar.

    Veel liefs van ons, Jan en Wil van Leeuwen

  • 12 Mei 2013 - 02:07

    Linda:

    Hey Laura,

    Wou wat maak je veel mooi en stoere dingen.
    Echt mooie foto's.
    Geniet er nog van!


  • 12 Mei 2013 - 14:13

    Christian:

    Hoi Laura,
    Wat een avonturen en ervaringen! En echt prachtige foto's! We volgen je via de reisverslagen.
    Veel plezier nog!

    Gr's Christian & André

  • 12 Mei 2013 - 19:52

    Tiny:

    Hoi Laura,
    Wat super mooi is het daar. En wat doen jullie leuke activiteiten.
    Je bent straks een hele ervaring rijker. Geniet nog maar volop!

    Groetjes, Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 42255

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: