Kakadu en Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Kakadu en Litchfield - Reisverslag uit Darwin, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Kakadu en Litchfield

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Maart 2013 | Australië, Darwin

Hallo allemaal!

De tour zit er weer op. Het begon echt supergaaf. We mochten een slang vasthouden (heb ik niet gedaan, één keer in Suriname vond ik wel genoeg) en daarna gingen we in een boot de rivier op om krokodillen te spotten. Met voer werden ze naar de boot gelokt en " sprongen ze uit het water" om dat te pakken. De gidsen herkenden ze al van een afstand. Dan zag ik alleen twee ogen en een stukje neus en dan zeiden zij al tegen elkaar: "Oh, dat is ..." Doordat ze die dieren zo goed herkennen kunnen ze er ook voor zorgen dat niet steeds dezelfde krokodil eten krijgt en ze wel wild blijven.

Na deze superleuke boottocht hebben we nog een wandeling gemaakt waarbij we veel aboriginaltekeningen zagen. Ook leuk!

's Avonds barbecue waarbij je krokodil kon proeven. Heb ik natuurlijk niet gedaan, maar volgens mij heb ik ook niet echt iets gemist...

De rest van de tour is gemakkelijk samen te vatten: watervallen en regen.
Ik vind watervallen mooi, maar na er drie gezien en erbij gezwommen te hebben vind ik het ook wel weer goed geweest. Bij waterval 4 en 5 had ik 't dan ook wel een beetje gehad. En dan hadden we ook nog eens superveel regen. Lang leve het regenseizoen! ;)

Wel leuk de laatste dag (toch even wat anders dan watervallen) waren de termietenheuvels. Sommige wel vijf meter hoog.

Ondanks de regen en "teveel van hetzelfde" wel leuke dagen gehad. En eindelijk mijn onderwatercamera uit kunnen proberen. Niet dat ik foto's onder water heb gemaakt, maar hij kon nu wel fijn mee het water in om foto's te maken tijdens het zwemmen.

Dat was 't weer!

Liefs, Laura

  • 29 Maart 2013 - 06:57

    Leontien:

    Erg leuk wat je hebt gezien en mooie foto's ervan en wat betreft die regen troost je maar want hier is het nog steeds winter met regelmatig sneeuw en dan te bedenken dat zaterdag de klok naar de zomertijd gaat en het Pasen is, als ik jou zo in die zomerkleding zie zijn we hier toch wel een beetje veel jaloers, geniet ervan en als jij terug komt zal het hier toch wel eindelijk lente zijn? ( want zoals het er nu uitziet komt de zomer 1 seizoen later). Vele groetjes uit het steeds nog te koude Doospel.

  • 29 Maart 2013 - 07:10

    Esther:

    Hoi hoi Laura,

    Super om weer een berichtje van jou te lezen!! Lijkt me erg sjiek om die krokodillen uit t water te zien springen... Geniet er maar van want de tijd vliegt voorbij als je mooie en leuke dingen ziet


    Gr Esther

  • 31 Maart 2013 - 18:05

    Oma Nies:

    Hallo Laura,

    bedankt voor je kaart die ik van je heb gekregen. Ik wens je een fijne tijd in Australië.
    Tot weerziens, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 42257

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: