Cowgirl for one week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Cowgirl for one week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Cowgirl for one week

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Juli 2013 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

De week op de ranch, waar ik al een half jaar naar uitkeek, zit erop. En wat was het geweldig!

Maandag kregen we ons paard aangewezen. Ofja, paard... She'ok, "mijn" 5-jarige merrie voor een week, was even groot als Misty. En ze had ook nog hetzelfde karakter: nukkig met poetsen en opzadelen, beetje dominant, boos kijken naar ieder paard dat in de buurt komt en lekker vlot. Even terug naar mijn ponytijd ;)
Het enige verschil was dat ze buiten veel makkelijker was: koeien, schapen, blaffende honden, knallende zwepen, schreeuwen, takken tegen het hoofd of de benen. Ze bleef relax. Het enige dat ze iets minder vond, was dat er een kalf onder haar doorliep. Maar niks geen rodeo, na twee galopsprongen stond ze weer rustig om zich heen te kijken. Hoe fijn is dat!

De hele week stond natuurlijk in het teken van horsemanship. Veel dingen waren hetzelfde als ik altijd al doe. Maar veel dingen waren ook heel anders. Interressant, maar soms ook moeilijk. Nadenken over iedere hulp die ik gaf!
De demonstraties die Tim, eigenaar van de ranch, gaf waren echt heel gaaf om te zien. Hij kan zoveel met zijn paarden en er is zoveel vertrouwen tussen hen. Geweldig!

Meteen de eerste dag gingen we al de heuvels in om koeien bij elkaar te drijven. Spannend! Dinsdag, donderdag en vrijdag weer. Heerlijk: veel paardrijden, buiten zijn, geweldig landschap. Genieten!

Naast paardrijden heb ik ook veel andere dingen gedaan die bij het "ranchleven" horen:
* Schaap vangen en scheren: Best lastig om zo'n beest te vangen. Een en al stress die beesten. En dan heb je hem eindelijk, maar hoe krijg je dat beest dan in Godsnaam op z'n kont? Dat heeft iemand anders uiteindelijk voor mij gedaan.
Ook het scheren is nog best lastig. Het scheerapparaat is zwaar, je moet zorgen dat het schaap niet wegrent en dan ook nog uitkijken dat je niet in de huid scheert. Heb ik gelukkig niet gedaan, maar was er wel bang voor...
* Hoeven bekappen: Jaja, in plaats van alleen kijken zoals ik thuis altijd doe, heb ik deze keer zelf bekapt. Maar een been, maar toch. Leuk om een keer te doen, maar laat thuis toch maar de hoefsmid komen ;)
* Lasso gooien: Een stilstaand kalf kreeg ik nog geen eens gevangen...
* Whipcracking (knallen met de zweep): Dit lukte best goed. Heeft met de longeerzweep oefenen vroeger toch nog nut gehad.
* Een kalf vangen: Dit moesten we doen in tweetallen of drietallen (de kalveren waren groter dan normaal gesproken). Nog best gevaarlijk: ik kreeg een trap en hij viel op mijn voeten, waardoor ik zelf natuurlijk op de grond knalde. Maar niks aan over gehouden en weer een ervaring erbij.
* Een yard bouwen: Zwaar werk. Thuis zou ik voorgesteld hebben om het huis te poetsen ofzo, omdat ik hier niks aan vind. Maar eenmaal bezig was het, zoals altijd, toch niet zo erg en best gezellig.

Al met al een superweek vol nieuwe dingen.

Liefs, Laura

  • 07 Juli 2013 - 13:42

    Renata:

    Hoi Laura, jammer dat het er al weer op zit......is al met al toch voorbij gevlogen hè ( voor ons in ieder geval)
    Maar.......daar zit aak een leuke kant aan. Is het bijna zover dat je je ouders, Saskia en Jeroen(!) weer in de armen kan sluiten. :-)
    Heel veel plezier over een paar dagen in Italië. Liefs Renata...........Groetjes aan iedereen xxx

  • 07 Juli 2013 - 16:50

    Esther:

    Ppff Laura ik ben jaloers!!!! Wat heerlijk zeg een week paardrijden, lekker buiten zijn en veel nieuwe dingen leren/meemaken!! Ik ben benieuwd naar alle lverhalen en foto's

    Gr esther

  • 08 Juli 2013 - 12:21

    Wendy:

    Als je straks weer terug in Nederland bent en je wilt nog zo'n weekje beleven: Kom gezellig naar Ammerzoden!
    We hebben ook een beetje mopperig paard, wat betreft formaat feitelijk een grote pony.
    En als je hem gewassen hebt en je roep: LIG! dan gaat hij vrijwel meteen op de grond liggen.

    4 schapen om te scheren, in een iets handzamer formaat.

    Soms hebben we een (pasgeboren) kalf in de wei die gevangen moet worden -of uit de sloot gevist-.

    Genoeg plek om een yard te bouwen

    Whipcracking mag je Wim voor lenen (graag proberen om hem niet te raken)

    en als je met de lasso iets wil vangen, dan ga je maar met m'n kinderen op pad (al moet je dan wel wat beter worden dan nu, want ze zijn zo vertrokken).

    Ik zeg: Doen!
    Volgend jaar in onze zomervakantie? Die blaffende hond moet je dan wel zelf meebrengen ;-)

    Lieve groeten, Wendy

  • 08 Juli 2013 - 17:59

    Marianne, Henk En Saskia:

    Ha Laura,
    Nog even een laatste berichtje voor we je weer zien. Wat superleuk om te lezen en wat heb je ontzettend leuke dingen gedaan. Spannend!!! en heel veel geleerd.
    Als je naar Wendy gaat, dan willen we wel met je mee, want we willen dit ook leren! :)
    We zien je gauw weer, hopelijk sluiten de vluchten feilloos op elkaar aan en anders komen we je op de terugweg wel ergens tegen :)

    Lieve groetjes, je pappie, mammie en zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 42263

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: