Home sweet home - Reisverslag uit Ospeldijk, Nederland van Laura Nies - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Ospeldijk, Nederland van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Juli 2013 | Nederland, Ospeldijk

Hoihoi!

Nog een allerlaatste verslagje vanuit Ospeldijk. Na een geweldig weekend in Italië ben ik nu al een week thuis. En Jeroen ook! Een beter begin dan weer met het hele gezin compleet zijn kan natuurlijk niet :)

De laatste dagen in Sydney hebben we vooral nog genoten van het lekkere lenteweer. Ja, ik weet dat het daar winter was, maar het voelde aan als een heerlijke Nederlandse lente. Eén dag hebben we met Lindy (de vrouw waar we thuis sliepen) met de cabrio rondgetoerd. Jaja, het backpackerleven is hard ;) En nog een dagje afgesproken met een meisje uit Hongkong dat we eerder onze reis hadden ontmoet en die toen ook in Sydney was. Samen nog gegeten bij de Japanner: een eens-maar-nooit-weer-ervaring. Bah, ik hou echt niet van dat soort eten. Maar het eten met stokjes was weer een hele ervaring! Hoewel ik op de heenweg op het vliegveld in Beijing had kunnen oefenen en zij mij nu leerde hoe ik die stokjes vast moest houden, kon ik er niks van... Blij dat we in het vliegtuig, ook bij Malaysia Airlines, gewoon bestek kregen.

Op de terugweg hadden we, net als op de heenweg, vertraging, maar gelukkig maar een uur. Ik kon mijn volgende vliegtuig, naar Milaan, dus gewoon halen en woensdag 10 juli om 17.00 uur kon ik, met dank aan Ingrid en Doron, die mij naar de camping hebben gebracht waar pap, mam en Saskia waren, eindelijk mijn familie weer knuffelen. Jeroen de dag erna. Morgen gaat hij naar huis en gaat het echte leven weer beginnen: volgende week ga ik ook weer werken.

Ik was snel weer gewend aan Nederland/Europa, al vond ik het in het begin wel raar dat we weer rechts van de weg reden. Met de auto niet, maar met de lijnbus wel. Tja, in zo'n soort bus heb ik toch heel veel uren doorgebracht het afgelopen half jaar.
De eerste avond in Nederland hebben we natuurlijk meteen frietjes gegeten bij oma. Zowel Jeroen als ik hadden die gemist: zowel oma, als de frietjes ;)
En de dag erna kreeg ik bij de andere oma aardbeienvlaai. Ook iets dat ik echt heel erg gemist had...

Ook meteen deze week al afspraken gemaakt met vriendinnen om bij te kletsen en, samen met Jeroen, de hele familie langs geweest. Leuk om te zien en te horen dat veel mensen meegelezen hebben.

Ik heb een hele gave reis gehad. Veel gezien, gedaan en ervaren. Bedankt voor het meelezen en alle leuke reacties en tot snel in real life!

Liefs, Laura

  • 21 Juli 2013 - 21:51

    Mariska:

    Leuk laatste verslagje laura! Wij gaan snel bijkletsen. Geniet nog even van je vakantie xxx

  • 21 Juli 2013 - 22:12

    Marina:

    Ha Laura,

    Ik heb genoten van je reisverslagen en vind het fijn dat je weer heelhuids in Ospel bent. Hoop snel toch nog een hele lading foto's te zien en gezellig even bij de kletsen over je mooie reis.
    Rust nog maar een paar dagen uit dan kun je woensdag weer gezellig aan de slag bij de AC, haha.

    lieve groetjes, Marina

  • 22 Juli 2013 - 00:47

    Madeleine:

    Geweldige ervaring voor je. Leuk zulke verslagen je hebt genoten that"s for sure

  • 22 Juli 2013 - 08:05

    Leontien:

    Erg leuk Laura om zo je reis af te sluiten, vond het fijn om je verslagen te lezen, al duurde het me soms wat te lang voordat er weer eentje verscheen, haha. Het was een leuke verrassing om de familie "eventjes" te bezoeken zodat we je ook weer in levende lijve hebben gezien en gesproken. Nu nog even nagenieten en met iedereen bijkletsen en hopelijk kun je weer vlug aan de slag met een baan. Deze rugzak blijft sowieso gevuld, een mooie ervaring, groetjes Leontien.

  • 25 Juli 2013 - 23:39

    Marianne:

    Hoihoi Laura,

    Ik heb genoten van je verhalen, maar ik geniet des te meer van jou nu je weer thuis bent. Een half jaar leek in het vooruitzicht erg lang, maar achteraf was het half jaar toch wel snel voorbij.
    Je hebt een superleuke tijd gehad in Australië, je hebt ontzettend veel gezien en je hebt geweldig leuke foto"s. Ik ben heel benieuwd naar de albums die je aan het maken bent.
    En denk eraan:" Nu begint het echte leven weer" :)

    Liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ospeldijk

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 6445
Totaal aantal bezoekers 42253

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: