Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Mei 2013 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal!

Gisteren ben ik teruggekomen van mijn zeiltour naar de Whitsundays. Ik voel me nog steeds alsof ik op de boot zit, maar ben gelukkig niet zeeziek geweest ofzo.

Dinsdag ben ik vertrokken. In de regen ben ik naar de haven gelopen (maandag had ik de weg al verkend: mijn eigen gevoel voor richting kennende leek me dat veiliger).
Niet echt een lekker begin dus: alleen maar donkere wolken en een weersvoorspelling met iedere dag 80-90% kans op regen. Yes!
De 1e dag hadden we ook best veel regen en zelfs op het overdekte stuk van de boot werden we nat. Lang leve de wind!
Deze dag hebben we gesnorkeld, maar door het weer was het water niet echt helder. Jammer!
Snorkelen is hier wel iets ingewikkelder dan aan de westkust, want:
a) We moesten een heel formulier invullen waarin we ondertekenden dat we geen adem-, hart-, psychische- of wat dan ook voor problemen hadden, niet zwanger waren en de laatste 8 uur geen alcohol gedronken hadden.
b) We moesten een stingersuit aan in verband met de kwallen.

De volgende dag hebben we gekajakt, gewandeld en zijn we naar Whitehaven Beach geweest.
Natuurlijk zat ik weer in de foute groep met kajakken: wij hebben helemaal niks gezien en de andere groep een rog en zes schildpadden. (Later op de dag zagen we vanaf de boot toch nog een schildpad af en toe zijn kopje boven water steken: was mijn dag toch nog goed ;))
De wandeling stelde niet zoveel voor. Wel nog even een boom geknuffeld, want dat was traditie. Tja... er zijn dingen die ik liever knuffel!
Whitehaven Beach was wel supermooi! Superwit en zacht zand. Ondanks dat de zon de meeste tijd ver te zoeken was de moeite waard.

De laatste dag hebben we op een supermooie plek gesnorkeld: veel koraal en veel vissen! Na een uur ben ik uit het water gekomen, maar alleen omdat ik het koud had. Anders had ik me best nog even kunnen vermaken.
De vissen worden hier, in tegenstelling tot de westkust, trouwens wel gevoerd. Ik vind het leuker om ze in hun eigen natuurlijke omgeving te zien, dus ik ben daar niet bij geweest...

Oja, ik had mijn camera op de tafel gelegd op de boot en was zelf naar het dek gegaan. Dat ding natuurlijk helemaal vergeten. Totdat ik een uur later ofzo terugliep (lees: me overal aan vasthoudend probeerde om overeind te blijven op de erg schommelende boot) en mijn camera niet meer zag. Shit!
Gelukkig had één van de oplettende gidsen mijn camera op tijd opgehangen op een veilige plaats en heb ik mijn camera dus nog!

Dat was het weer. De komende weken staat er niks op de planning. En in juli natuurlijk naar de ranch. Daar kijk ik echt naar uit: eindelijk weer paardrijden. Tot die tijd: relaxen en genieten van het lekkere weer zolang het nog kan. We gaan de Australische winter tegemoet, dus binnenkort kunnen jullie in Nederland waarschijnlijk vertellen hoe lekker warm jullie het hebben, terwijl ik hier zit te vernikkelen van de kou ;)

Liefs, Laura

  • 31 Mei 2013 - 21:54

    Marianne:

    Hoihoi,

    Wat weer een leuk verhaal, wat heb je weer leuke dingen gedaan. Nu zul je wel blij zijn met je onderwatercamera, je hebt leuke foto's gemaakt.

    Wat het weer in Nederland betreft, het is er niks beter dan in Australië: Regen, koud, nog lang geen blote benen en blote armenweer. Maar ze zeggen, pas op ze zeggen dat het volgende week beter wordt.
    Jij nog veel plezier in Australië en hopelijk is het mooi weer als je naar de ranch gaat.
    Geniet er van en nu is het echt: Tot gauw. Want je bedoelde met die boom knuffelen toch zeker mij die je liever knuffelt. Gaat bijna gebeuren

    xxx, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 42263

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: