Woestijn - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Woestijn - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Woestijn

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Maart 2013 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal!

Na het fantastische Tasmanië zitten we nu in de woestijn. Maar eerst zijn we nog in Adelaide geweest. Hier hebben we vooral gerelaxed: zwembad, strand, spelletjes. We hadden hele leuke Canadese kamergenoten en hebben ook samen met hen twee gezellige spelletjesavonden gehouden.

Ik zou het haast vergeten, maar we hebben ook een nacht bij Mc Donalds gehangen. Meestal ben ik daar tussen de 5 en 8 uur aanwezig (in Nederland dan) en dan kreeg ik nog betaald ook... Zolang als nu heb ik 't daar nog nooit uitgehouden, maar bij gebrek aan een hostel zat er weinig anders op. Alles, maar dan ook echt alles was volgeboekt in verband met festivals en de Mac was 24 uur open. Ideaal dus om een beetje te hangen. Maar vermoeiend was 't wel: eens maar nooit weer...
Wel raar trouwens: er stond gewoon een uitsmijter bij de deur en de stoelen werden om 22 uur weggehaald, omdat er mensen mee gingen gooien. Wel een beetje anders dan in Nederweert ;)

In ieder geval, na Adelaide zijn we met de bus naar Coober Pedy gegaan. Wij dachten: "Och, we hebben toch tijd genoeg, dus we kunnen daar best vier nachten blijven." Dat was schijnbaar iets heel speciaals, want de eigenaar van 't hostel heeft ons wel drie keer gevraagd of we 't wel zeker wisten en de poetsvrouw zei tegen ons: "Oh, jullie zijn die meiden die hier vier dagen blijven toch?"
Nu weten we ook waarom het zo speciaal is: er is daar helemaal niks te doen. Alleen als je van opals houdt (en dat deden wij niet). Gelukkig hadden ze er wel een heerlijk zwembad, gratis internet bij de bieb en ik heb kangoeroes gevoerd en geaaid. Ook leuk!

En natuurlijk ben ik in de tussentijd nog jarig geweest. Terwijl het in Nederland mijn koudste verjaardag ooit zou zijn geweest (als ik mam moet geloven), had ik hier mijn warmste verjaardag ooit: zo'n 37 graden. Heerlijk aan het zwembad gelegen en uit gaan eten. Van de ober kreeg ik een stukje cake met een kaarsje en hij heeft voor mij gezongen. Net als Veerle! Dus ondanks dat ik zover weg was, toch een verjaardagsgevoel!

Woensdag, op weg naar Alice Springs, zaten we vooraan in de bus. Leuk! Wilde paarden gezien. Er schijnen ook wilde kamelen rond te lopen, maar die heb ik dan weer alleen gezien op de "camelranch". Verder hebben we hier tot nu toe alleen maar genoten van 't lekkere weer, cocktails gedronken met de verjaardag van Veerle en verder nog niks gedaan. Volgende week op tour naar Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon.. Zin in!

Liefs, Laura

  • 15 Maart 2013 - 08:39

    Wendy:

    Hallo Laura,

    Fijn om te lezen dat je het daar naar je zin hebt en dat je een heerlijke & warme verjaardag hebt gehad. Geheel belangeloos ga ik de mening van je moeder bevestigingen: Je verjaardag hier was verschrikkelijk koud.
    Ik wens jullie heel veel plezier met het vervolg van jullie reis!

    Lieve groeten, Wendy

  • 15 Maart 2013 - 20:15

    Marianne:

    Potverdorie!!! Ben ik weer niet de eerste die iets op je site zet, is Wendy me voor.
    Sjiek, je verhalen, en jullie hebben alletwee een leuke verjaardag gehad, lees ik. Wij hebben je verjaardag ook een beetje gevierd met een lekkere tompouce. 37 graden is misschien een beetje veel van het goede, maar een graad of 17 is hier heel welkom en mag ook wel voor de tijd van het jaar.
    Nee hoor, hier vriest het en overdag is het rond het vriespunt.

    Groetjes, hopelijk lezen we snel weer iets van je, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 42262

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: