We vliegen er doorheen - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu We vliegen er doorheen - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

We vliegen er doorheen

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Februari 2013 | Australië, Hobart

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie iets van mij gehoord/gelezen hebben. Dus bij deze een verslag(je) van de afgelopen weken.

Na Eden zijn we naar Melbourne gegaan. Leuke stad, leuk hostel, dicht bij het centrum. En dicht bij het strand! Ook daar hebben we dus een heerlijk dagje doorgebracht. Ik dacht me goed ingesmeerd te hebben, maar dat viel een beetje tegen. De illusie dat ik bruin thuiskom in juli is dus weer in duigen gevallen: eerder gevlekt. Alles wat een keer verbrand is geweest is nu bruin en de rest is nog zowat wit...

We zijn ook op tour geweest naar de Great Ocean Road. Met koala's spotten en regenwoud. Ofja... regenwoud. Bij lange na niet vergelijkbaar met wat ik in Suriname gezien had. Beetje een tegenvaller.
De koala's waren niet erg fotogeniek, maar ik heb ze gezien!
De Great Ocean Road was mooi, maar vooral de Twelve Apostels op het laatst maakten indruk. Mooi!

Na Melbourne zijn we naar Hobart gevlogen. Oh my God, in een vies hostel dat we daar toch terecht kwamen! Gelukkig hoefden we er maar een paar dagen te blijven. Daarna zijn we er zelf met de campervan, die we gehuurd hadden, op uitgetrokken. Wauw! Wat is Tasmanië mooi! Meren, bossen, bergen, rivieren, watervallen. Van alles wat hebben we gezien.

In Cradle Mountain dachten we "even" naar Marions Lookout te lopen: met de moeilijke route heen en de gemakkelijke terug. Dat hebben we geweten: op sommige plaatsen stonden zelfs kettingen langs het "pad", waar we ons aan konden vasthouden op de steile stukken. Dat was wel nodig! Maar het was het waard. Wat een uitzicht!!

Die wegen hier in Australië trouwens... In dat opzicht loopt het land wel achter. Ze zijn niet erg goed onderhouden en soms rijd je zomaar ineens op een zandweg. Waar je vervolgens wel weer 90km/u op mag rijden. Maarja, wij zijn toeristen en hebben een simpel busje in plaats van een 4wd auto. We zijn dan ook regelmatig ingehaald door locals.

Oja, kangoeroes en wallabi's hebben we veel gezien. Helaas vooral dood langs de weg. Maar gelukkig ook een paar wilde in het bos en op de camping. En zelf hebben we er gelukkig geen aangereden!! Alleen een slang, maar dat was zijn eigen schuld. Als hij gewoon stil was blijven liggen was er niks aan de hand geweest en hadden we niet eens geweten dat het een slang was. Maar schijnbaar wilde dat beest dood, want hij begon te bewegen vlak voor Veerle er met de auto bij was. Beetje dom ;)

Nu zijn we nog een paar dagen in Hobart. In een ander hostel! Gelukkig veel schoner en leuke kamergenootjes, dus dat komt wel goed die laatste dagen hier.
Zaterdag vliegen we naar Adelaide. Via Sydney, want er gaat geen rechtstreekse vlucht vanuit Hobart. Ik vlieg me wat af hier! Ook door de tijd trouwens, want zaterdag ben ik hier alweer zes weken.

Tot de volgende keer!

Liefs, Laura

• 28 Februari 2013 - 10:14

Leontien:

Hee Laura, eindelijk en leuk om weer eens iets over je avontuur te lezen, schrijf het inderdaad maar allemaal meteen op want je zou zomaar enkele gebeurtenissen kunnen overslaan omdat je ontzettend veel te zien krijgt, ben ook wel benieuwd naar, misschien, nieuwe kiekjes? Veel plezier verder met jullie avontuur en groetjes uit het nog steeds koude Ospel, Leontien.

• 28 Februari 2013 - 11:36

Renata:

Hey Laura,
    Pfff......eindelijk weer wat van je gehoord!
    Ik had mam al ge-smst hoe het met je was. Ze kon me vertellen dat alles goed met je gaat.
    Gelukkig maar........

6 weken al..........wat vliegt de tijd!! Nog meer reden om er extra van te genieten :-)
    Wij zullen ons hier voorlopig niet verbranden. De zon is nog niet in zicht :-(

Have fun!
    Groetjes van ons uit Heythuysen ;-)

• 28 Februari 2013 - 18:52

Marianne :

Hey Laura,

Leuk om je verhaal weer te lezen. We hebben er wel lang op moeten wachten. Eén ding heb je er niet ingeschreven, want behalve door de tijd vliegen, vlieg je ook door het geld, toch? Die autoruit, dat was een flinke hap uit je budget. Hopelijk wil de ANWB-verzekering wat of alles vergoeden.

De zon!!! Volgens mij heb je die stiekem meegenomen in je koffer, want die is hier nergens meer te bekennen. Stuur je een stukje er van terug, zodat wij hier ook wat warmte krijgen.

liefs, Marianne

• 28 Februari 2013 - 23:56

Christian:

Hoi Laura, jullie maken heel wat mee en zien zoveel. Leuk om erover te lezen! Geniet ervan! Groetjes, Christian

• 04 Maart 2013 - 09:24

Mariska:

heee heee nu kan ik ja zeggen op je vraag, heb je mijn blog al gelezen haha, het was me even ontschoten. maar leuk hoor! vooral de dieren die je allemaal ziet (en dat zegt iemand die geen dierenvriend is haha) jammer dat de 'jungle' tegenviel, dat is weer een nadeel als je meer van de wereld hebt gezien! tot je volgende verslag.
    ps. dat bijbruinen zal nog wel goedkomen hoor!

• 08 Maart 2013 - 00:45

Ingrid:

Hoi heb je net een app gestuurd maar wat leuk om dit te lezen!

• 09 Maart 2013 - 10:49

Koos Geurts:

Hallo Laura,

Fijn dat we zo nu en dan wat kunnen lezen over jullie reizen en ervaringen. Dank-je-wel!
    Als ik het goed heb, ben je maandag 11 maart jarig. Proficiat! Ook heel bijzonder om aan de andere kant van de wereld die dag te vieren. Maak er 'n fijne dag van.
    Groetjes en alle goeds vanuit Treebeek / Brunssum.
    Koos

• 11 Maart 2013 - 12:53

Tjeu Nies:

Hoi Laura,

Proficiat met je verjaardag namens je allerliefste peetoom Tjeu !!!

xxxxxx Tjeu en Corine

• 11 Maart 2013 - 23:58

Michelle Hendrix :

Hoi Laura!

Te gek om je verhalen te lezen!!! Wauw!!!
    Wat een ervaringen!
    Hoe gaat het nu met je en waar zijn jullie nu ergens?
    Ben wel jaloers op je hoor!!

X Michelle

• 16 Maart 2013 - 18:03

Jan En Wil Van Leeuwen:

Lieve Laura,

• 16 Maart 2013 - 18:28

Jan En Wil Van Leeuwen:

Lieve Laura,

Hierbij even een berichtje van je oude buurtjes, zoals je inmiddels wel zal hebben gehoord zijn wij
    verhuisd.
    We zijn vanmiddag bij je ouders langs geweest om afscheid te nemen, maar houd niet in dat dit een afscheid voor goed is daar hebben we een te goede relatie voor.
    We hebben vol bewondering de verhalen gehoord over jullie reis, en inmiddels hebben we je site
    geopend en gezien dat jullie er erg van genieten.
    We zijn erg blij dat het met Picasso ook goed gaat , voor ons is dat een hele geruststelling.
    Verder vele lieve groeten van ons beide en geniet van alles wat je daar beleefd

Jan en Wil