Beautiful Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Beautiful Eden - Reisverslag uit Eden, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Beautiful Eden

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Februari 2013 | Australië, Eden

Hallo allemaal!

Om te beginnen: superleuk om iedere keer jullie reacties te lezen!
Zoals beloofd (via facebook) deze keer foto's erbij. Als het lukt tenminste ;)

We zijn woensdagavond in Eden aangekomen. Dit als tussenstop op weg naar Melbourne, omdat de afstand zo groot is. Maar in de bus op weg naar Eden vroeg iedereen aan ons: "Eden? Waarom gaan jullie daar naartoe?" 't Is een heel klein plaatsje waar niks te doen en het hostel waar we zaten bleek ook niet goed te zijn.
"Shit! Wat hebben we gedaan? Waar gaan we naartoe?" is wel even door mijn hoofd geschoten. Toen we in het hostel kwamen bleek dat ze geen backpackersplaats hadden. Nu zitten we dus in een hotelkamer met balkon, eigen douche en zes(!) bedden... Niet dat alles heel schoon is enzo, maar luxe is het wel!

Gisteren zijn we door een vrouw die hier woont heel Eden doorgereden. Wat is het mooi!! Het is inderdaad klein (maar nog steeds drie keer zo groot als Ospeldijk, dus waar heb ik 't over), maar de locals zijn heel aardig en het is hier echt supermooi!
Toen gisteren stonden te wachten op de vrouw die we in de bus hadden ontmoet en die ons Eden zou laten zien, vroegen er twee mensen of we een lift nodig hadden, haha! Hoezo, sociaal!

Vandaag heb ik maar even educatief gedaan en ben ik naar het museum van Eden geweest. Het "Killer Whale Museum". Inderdaad, over walvisjacht en "Old Tom". Voor wie denkt dat dat een walvisjager is, die heeft het mis: het is een orka die de walvisjagers hielp om walvissen te vangen... Sociaal is anders natuurlijk! Maar het was op zich wel interessant. Daarna hebben Veerle en ik èèn van de wandelroutes gelopen. Helaas was het vandaag behoorlijk koud, niet aan het strand gelegen dus. Maar met een vest aan wel lekker gewandeld en de omgeving bekeken.

Oja, en we hebben eindelijk kangaroes gezien! De eerste zagen we in een weiland zitten, toen we in de bus zaten, dus die konden we niet goed zien. Over de tweede reden we bijna heen. Maar gisteren en vandaag lagen ze op hun gemak onder de bomen en konden we foto's maken.
Nog een paar dagen genieten hier en dan naar Melbourne!

Liefs, Laura

  • 01 Februari 2013 - 10:42

    Corine:

    Ha, wat leuk om jouw blog telkens te lezen en eigenlijk gewoon lekker mee te reizen. Geniet er lekker van en ook van het weer, tenslotte is het daar nog steeds beter als in Nederland. Zo weet je dat we gewoon nog aan je denken hier !!!
    xx-jes van Tjeu en Corine

  • 01 Februari 2013 - 12:52

    Christian:

    Hoi Laura,
    De mooie foto's had ik al op facebook gezien. Leuk om je ervaringen te lezen. Geniet van de onverwachte schoonheid van het land.
    Groetjes, Christian & André

  • 01 Februari 2013 - 15:58

    Marianne:

    Hey Laura,
    wat superleuk en wat een enthousiasme lees ik in je verhaal. Leuk dat ik eindelijk foto's zie!!! En wat een mooie foto's. Wel een klein kangaroetje volgens mij, of is de foto zo ver weg genomen.
    Heb je al achterop gezeten? Was de kangaroe de "local" die jullie heeft rondgeleid door Eden?
    Zo zie je dat er vaak heel veel te zien is in kleine dorpjes/stadjes, en dan is het fijn dat iemand die daar woont je rondleidt.

    Dikke kus en knuffel, Marianne

  • 17 Februari 2013 - 09:45

    Mariska:

    aaah super tof dat je kangaroes hebt gezien! Moet ook eigenlojk wel daar maar toch vet! Ga straks dr fotos op Facebook bekijken want. die heb ik blijkbaar gemist.. liefs!

  • 22 Februari 2013 - 17:26

    Josine:

    Dag Laura,

    ik ben een collega van Yvonne Beris en ben zo op de hoogte gebracht van jou reis naar Australië. Ik kom morgen met mijn vriend jullie richting op. Wij zullen in 6 weken van Adelaide naar Brisbane reizen. Ondertussen zullen we ook nog even naar Tasmanië vliegen. Wij hebben iets meer vastliggen zoals de eerste weken de huurauto's en de hotels en de laatste weken een camper. Ik hoorde dat jij op dit moment op Tasmanië zit.. Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Ik ga je vanuit Australië ook nog proberen te volgen. Wil je ons volgen dan kan dat ook. nickenjosine.reislogger.nl . Verder wens ik jou nog een mooie reis toe en misschien dat ik je daar nog een keer zal zien of spreken (ik krijg namelijk via Yvonne jou telefoonnummer).

    Misschien tot snel!

    Groetjes Josine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Eden

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 42260

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: