Op tijd weg uit Sydney - Reisverslag uit Canberra, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Op tijd weg uit Sydney - Reisverslag uit Canberra, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Op tijd weg uit Sydney

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Januari 2013 | Australië, Canberra

Hoihoi!

We zijn een week in Sydney geweest. Afgelopen zondag vertrokken we daar in de regen. Gelukkig bracht Lindy, waar we die week geslapen hadden, ons naar het station. Scheelde weer lopen en bussen in de regen :) Met de trein zijn we naar Canberra gegaan. Daar bleek het in het weekend geregend te hebben en nu droog te zijn, terwijl in Sydney net het noodweer begon. Per toeval de goede keuze gemaakt!

Maargoed, ik zal eerst even vertellen wat we in Sydney allemaal gedaan hebben. Eigenlijk vooral niks: beetje door de stad gelopen, de Botanische Tuinen bekeken, naar Manly en Bondi Beach geweest. Voor gerelaxt dus. Sydney is een mooie stad, maar eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Vooral van het Opera House. Dat is toch wel "het" kenmerk van Sydney, samen met de Harbour Bridge. Maar van dichtbij is het niet zo spectaculair eigenlijk. En de Botanische tuinen hadden we beter in een ander jaargetijde kunnen bekijken: het was vooral dor. Maar wel mooi!

Met de trein in Australië is echt heel anders dan in Nederland. Dat hadden ze ons al verteld, maar als je zelf met de trein gaat merk je het pas echt. We hadden niet geboekt. Dat was niet nodig op een zondag. Jaja, er waren nog maar twee plaatsen over. Maar gelukkig konden we dus wel mee. Vaste plaatsen in de trein, je kunt er eten kopen (vliegtuigmaaltijden voor $9 ofzo, ik heb dus maar gewoon mijn brood gegeten) en de trein rijdt maar twee of drie keer per dag. Hoezo, een beetje verschil met Nederland.
Wel eindelijk van het Australische landschap kunnen zien. Doordat we alleen in Sydney zijn geweest had ik daar natuurlijk nog niks van gezien. Voor degenen die wel eens met mij op vakantie zijn geweest: ik heb er geen foto's van gemaakt! Wel een beetje raar hè, voor een Japanner.. Maar ik denk dat ik nog veel meer van deze landschappen ga tegenkomen en dan betere foto's kan maken dan vanuit de trein.

In Canberra aangekomen dachten we dat we wel konden lopen naar ons hostel. Dat was toch niet zover... Oeps! Inschattingsfoutje! Na bijna twee uur waren we er nog niet bij in de buurt. Sterker nog: we waren er juist verder vanaf. Daardoor hebben we wel al het Australia Parliament House gezien. Uiteindelijk toch maar de bus gepakt.

De volgende dag aan het zwembad gelegen en gisteren naar de stad geweest. Serieus: Weert is nog groter en drukker!! Er was dus niet zoveel aan. Maar we zijn er geweest! Vandaag gaan we door naar Eden: een klein plaatsje aan de kust. Ben benieuwd!

Liefs, Laura

  • 30 Januari 2013 - 07:07

    Esther:

    Hoi Laura,

    Mam vroeg gisteren nog hoe t met jou was daarginds en nu zet je er toevallig een berichtje op. Erg leuk zeg. Geniet van t weer daar want hier regent t ondertussen weer.

    Heel veel plezier nog en tot t volgende verslag!!!

    Gr Esther

  • 30 Januari 2013 - 12:51

    Pierre Kneepkens:

    Hoi Laura,

    Zag net jouw gegevens op facebook.
    Wat een lang verhaal. Heb het met interesse gelezen.
    In nederland is het hetzelfde als in Australië: als je de verkeerde kant oploopt duurt de reis langer.
    Een fijne tijd gewenst en hou je haaks.
    Pierre Kneepkens

  • 30 Januari 2013 - 21:21

    Marianne:

    Ha Laura,

    Leuk!!! Weer een verhaal van je te lezen. Heb je nog geen foto's gemaakt? Als dat wel zo is, wil ik ze graag zien. Zet ze eens op deze site.
    Volgens mij heb je wel snel geschreven, want er stonden foutjes in, juffrouw (Proeëk)
    Veel plezier, Marianne

  • 20 Februari 2013 - 13:34

    Michele:

    Ha Laura,

    Wereldreiziger! Leuk dat je me het adres hebt doorgegeven, nu kan ik je volgen!
    Heel tof om te lezen dat je het naar je zin hebt!

    Ik hou het voor nu even kort...maar vind het echt leuk om je zo te kunnen volgen. Met kleine Tijn gaat het heel erg goed, hij groeit als kool en heeft het erg naar zijn zin, lacht veel!
    Met mama zou het beter moeten gaan, maar ik ga ook vooruit...het herstel na de keizersnede duurt langer dan gedacht...helaas, zolang het met de kleine maar goed gaat!

    Tot snel en geniet!

    Kus, Michele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 42255

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: