Eindelijk in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu Eindelijk in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Sydney

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Zaterdag was 't eindelijk zover: echt op weg naar Australië. Natuurlijk was ik weer op het laatste moment met pakken, dat moest vrijdagnacht nog gebeuren. Gelukkig had ik wel alles klaarliggen. Beetje jammer alleen dat niet alles in mijn tas paste... Tja, ik wil zo nodig vijf dagen naar een ranch, dus sleep een half jaar lang mijn slaapzak en paardrijkleren mee. Dat gaat ten koste van mijn andere kleren. Maar dat heb ik ervoor over!

Afscheid vond ik niet eens echt heel moeilijk. Denk ook niet dat ik 't besef dat ik echt een half jaar wegga! Heel raar eigenlijk! Maar wel superleuk natuurlijk! Kreeg wel een hele lieve brief en foto's van Saskia. Zij lijkt beter door te hebben wat een half jaar weg inhoudt dan ik, haha!

De reis was verschrikkelijk! Het eerste stuk niet: lekker met KLM. Wel ruim 8,5 uur vliegen, maar dat was goed te doen. Maar in Beijing was 't allemaal maar slecht geregeld. Niemand kon ons vertellen waar we heen moesten. Uiteindelijk bleek dat we van het vliegveld af moesten, met de bus naar een andere terminal en daar opnieuw in moeste checken. Nu kunnen we dus wel zeggen dat we echt in China zijn geweest, want we hebben iets meer gezien dan alleen het vliegveld... En we zijn zelfs in Changhai geweest. Na drie uur vertraging vlogen we via Changhai naar Sydney. Waar dat goed voor is, geen idee, maar ook dat viegveld hebben we goed kunnen bekijken. We moesten namelijk weer opnieuw inchecken om vervolgens op dezelfde plaats in hetzelfde vliegtuig te gaan zitten. Tja, zo hou je ons wel bezig.

Om 13 uur kwamen we dan eindelijk in Sydney aan. Het was bewolkt en een beetje benauwd, maar wel lekker warm. Later op de dag ging dit over en hebben we heerlijk in de zon langs het strand en de kust gewandeld. Ook vandaag hebben we rustig aan gedaan en lekker aan het strand gelegen. Wel vroeg opgestaan trouwens. Om half 6! Om 6 uur hebben we de zonsopgang aan Bondi Beach gezien en lekker gezwommen. Morgen ook nog een relaxdagje en dan gaan we donderdag lekker naar Sydney. Ben benieuwd!

Liefs uit het warme Australië

  • 22 Januari 2013 - 12:41

    Milou:

    Haa Laura,
    Oooh wat ben ik jaloers zeg.
    Ik wens je heel veel plezier en gezelligheid in Australië :)
    Wanneer komen de foto's?

    Xx Milou

  • 22 Januari 2013 - 12:53

    Leontien:

    Hoi Laura,

    Leuk dat je eindelijk bent aangekomen, hopelijk ben je de tegenvallende reis snel vergeten en kan het avontuur zonder verdere tegenslagen beginnen, raar dat jij op het strand bent en het hier hartje winter is, dat moet toch wel dubbel genieten zijn. Relax nog maar lekker en ik kijk alweer uit naar je volgend verslag, have fun ladies en groetjes uit het koude Ospel.

  • 22 Januari 2013 - 12:55

    Simone:

    Eindelijk in Australie, heel veel plezier.

  • 22 Januari 2013 - 13:37

    Madeleine:

    He Laura,

    MMM lekker warm daar kan ik alleen maar van dromen.
    Leuk hoor zo een half jaar.
    En... dan heeft oma ook weer wat te lezen, tenminste ik neem aan dat je de verslagen voor haar ook print net zoals Mariska.

    Ben benieuwd naar je ervaringen

    Grtz vanuit dit witte kikkerland
    Madeleine

  • 22 Januari 2013 - 18:40

    Marianne :

    Ha Laura,

    Je begint je halfjaartje dus superrelaxed. Gelijk heb je, meid. Ik vond het afscheid wel moeilijk, maar wilde jou het niet moeilijker maken door daar een potje te staan janken. Ik denk wel dat Saskia je heel erg gaat missen, ja. Ik trouwens ook.
    Groetjes vanuit het witte, maar niet zo koud meer, Nederland. Het is overdag zo rond het vriespunt en 's nachts vriest het zo'n 5 graden.
    Kusjes, Marianne

  • 22 Januari 2013 - 20:03

    Marina:

    Hoi Laura,

    Geniet van Australië. Kijk nu al uit naar je verhalen en de foto's.

    Lieve groetjes, Marina

  • 22 Januari 2013 - 20:23

    Marij Van Kooi:

    Hoi Laura,

    Een half jaar mag je genieten van het mooie Australie, een heerlijk begin zo aan en strand!!
    We zullen je zondag missen met de winterwandeling van DVS.
    We zullen je volgen!

    Groetjes, Marij

  • 23 Januari 2013 - 11:45

    Renata:

    Nou, echt jaloers ben ik niet, ( ik denk alleen maar aan al die grote spinnen die ze daar hebben! hihi) maar voor jou is dit geweldig!
    Ik hoop dat je ons veel te vertellen hebt zodat we er toch "een beetje" bij kunnen zijn.

    Geniet ervan!!!
    Groetjes Renata

  • 23 Januari 2013 - 12:44

    Mariska:

    Fijn dat je bent aangekomen! wat een reis haha, maar je bent er! dat besef komt later wel daar moet je nu nog helemaal niet aan denken! geniet ervan en ben benieuwd naar je avonturen xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 42259

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: