Even voorstellen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Laura Nies - WaarBenJij.nu Even voorstellen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Even voorstellen

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Augustus 2017 | Nederland, Rotterdam

20 augustus 2014

Hallo allemaal,

Mijn naam is Laura Nies. In 2012 ben ik afgestudeerd aan Hogeschool De Kempel in Helmond. Na 1,5 jaar vervangen en een half jaar backpacken in Australië ga ik nu een nieuwe uitdaging aan: een jaar werken in het binnenland van Suriname.

Waarom Suriname?
Ik ben in 2011 mee geweest op studiereis naar Suriname. Zo heb ik al kennis gemaakt met dit prachtige land. Na mijn afstuderen heb ik samen met een vriendin geprobeerd om te regelen dat ik daar kon gaan werken: Hier in Nederland is het moeilijk om aan vast werk te komen, waarom dan niet het avontuur aangaan? Helaas is dat toen niet gelukt. Ik wilde toen ook perse in Paramaribo werken en daar hebben ze genoeg leerkrachten, dus waarom zouden ze deze uit Nederland halen. Daarom ben ik gaan backpacken in Australië (ook een prachtig land overigens!). Toch kriebelde Suriname nog steeds. Met hulp van Jean, leraar op De Kempel, die connecties in Suriname heeft heb ik weer contact gezocht. Deze keer lukte het wel, maar nu niet in Paramaribo, maar in het binnenland.

Hoe en wat?
Suriname blijft Suriname: Hoewel ze heel blij zijn met leerkrachten, is nog niet alles geregeld. Ik heb nog geen contract getekend en weet zelfs niet in welk dorpje ik ga werken, laat staan dat ik weet welke groep. Wel heb ik mijn ticket geboekt, mijn visum geregeld en een kamertje in Paramaribo geregeld voor de eerste maand. In oktober beginnen de scholen namelijk pas en ik vlieg al op 30 augustus daar naartoe.
De rest is weer afwachten. Maar ik ga er vanuit dat alles goed komt. Gelukkig ken ik al iemand in Paramaribo en is ook het vervoer van het vliegveld naar de stad geregeld.

Op dit blog ga ik bijhouden hoe het gaat en wat ik daar doe. Ik ga met name in op het onderwijs daar en hier. Leuk als jullie meelezen en reageren en vragen stellen mag natuurlijk altijd.

Groetjes, Laura


Reacties:
20 augustus 2014
Hallo Laura,

Ik wens je alvast heel veel succes in Suriname!
Waarschijnlijk zal het soms niet altijd verlopen zoals gepland maar blijf steeds genieten van het avontuur dat je begonnen bent!
Ik blijf je volgen.
Met vriendelijke groet,

Jean.

21 augustus 2014
Dag Laura,

Ook ik wens je veel succes met deze prachtige kans die je gegrepen hebt.
Het zal een ervaring zijn die je leven lang zal bijblijven. Suriname is een prachtig land. Zelf mocht ik al twee keer een groep studenten, samen met Jean, rondleiden. Ik zal je avonturen blijven volgen.

Vriendelijke groet,
Frans van der Maden

3 september 2014
Ha Laura,

als het goed is zit je al in Suriname! Goede reis gehad? En hoe is het met de bestemming: weet je al waar je aan de slag kunt gaan?
Wen eerst maar eens even! Ben benieuwd naar je ervaringen.

hartelijke groet,

Sjef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 42178

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: