Nog 1,5 week - Reisverslag uit Ospeldijk, Nederland van Laura Nies - WaarBenJij.nu Nog 1,5 week - Reisverslag uit Ospeldijk, Nederland van Laura Nies - WaarBenJij.nu

Nog 1,5 week

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Augustus 2014 | Nederland, Ospeldijk

Hallo allemaal,

Nog 1,5 week en dan is het zover: dan zit ik in Paramaribo. Ik heb net even naar de weersverwachting gekeken en de temperatuur bevalt me wel: ruim 30 graden. Helaas is ook daar regen voorspeld, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

Verder is bijna alles geregeld: maandag kan ik mijn visum ophalen. Dat was nog even spannend, want natuurlijk had ik weer iets over het hoofd gezien en moest alles op het laatste moment gebeuren. Omdat ik zelf volop aan het werk was hebben papa en mama op en neer gereden naar Nederweert en Roermond zodat alles nog op tijd weg kon. Met succes! Want hoewel er circa drie maanden voor stond, kreeg ik na twee maanden al een telefoontje dat het visum er is.

De allerlaatste voorbereidingen kunnen nu dus beginnen: spullen pakken, verzekeringen afsluiten (ja, dat moet ook nog gebeuren), foto's uitprinten (ik wil natuurlijk wel mijn kamer opleuken met lieve vrienden en familie) en het moeilijkste van allemaal: afscheid nemen! Ik heb het nogal volgepland, dus kan niet iedereen meer zien helaas in de paar weken dat ik thuis ben (2,5 om precies te zijn tussen Zuid-Afrika en Suriname). Hoewel ik wist dat het kort was, is het toch wel erg krap allemaal. Maar komt goed. Voor iedereen die ik nu niet meer zie: we halen het in in 2015!

Hoewel er nog veel moet gebeuren, zijn er ook dingen die ik wel geregeld heb: ik heb een kamertje voor de eerste maand (eerlijk is eerlijk, dat heb ik laten regelen. Dankjewel Amir!), dan ben ik namelijk in Paramaribo. En ik heb een Surinaams nummer en een tweede telefoon. Mijn e-reader staat vol boeken en ik heb puzzelboekjes gekocht. En oja, ik heb al heel vaak de vraag gekregen hoe ik van het vliegveld naar de stad kom: Ook daarvoor heb ik vervoer. Wederom, dankjewel Amir! En Michelle natuurlijk, toch wel handig dat ik zo mijn connecties heb ;)

Hoe het na die eerste maand in Paramaribo verder gaat is nog niet zeker. Ik ga ergens in het binnenland werken, maar waar... Dat hoor ik daar wel. Eerst een maandje acclimatiseren en de laatste dingetjes regelen.

En voor nu: verder met de voorbereidingen.

Liefs, Laura

  • 20 Augustus 2014 - 15:51

    Michelle:

    Oooohhhh ik ben zooooooo jaloers!!!! Ik wil ook weer!!!!
    Maar sowieso kom ik je in november opzoeken! Xx

  • 20 Augustus 2014 - 18:16

    Willemien :

    Hoi Laura. Hopelijk ga je een geweldig jaar tegemoet. Maar ook weer niet te goed want het is wel de bedoeling dat je na een jaar terug komt.
    Heel veel geluk en succes. xx

  • 20 Augustus 2014 - 19:15

    Marina:

    Lieve Laura, wat zal ik je gaan missen. Ik wens je een hele fijne tijd in Suriname!

  • 20 Augustus 2014 - 20:31

    Mariska:

    Leuk leuk! Succes met de voorbereidingen en ik ben blij dat ik nog in je planning sta haha tot dan x

  • 20 Augustus 2014 - 23:43

    Jan En Wil:

    Beste Laura,
    We wensen je een hele mooi tijd in Suriname , en geniet van alles daar.
    Jan en Wil

  • 21 Augustus 2014 - 10:09

    Joke Verfuurden:

    Pas weg geweest en nu al weer op reis Heel veel plezier

  • 21 Augustus 2014 - 18:31

    Marianne Nies:

    Lieve lieve Laura,

    wij gaan je ontzettend missen maar vinden het geweldig wat je gaat doen.
    Het voordeel dat jij naar Suriname gaat is, dat wij nu ook Suriname gaan zien.
    Iets wat zeker niet gebeurd was als jij niet zo lang naar Suriname ging.
    Heel, heel veel plezier en nog meer succes.
    Natuurlijk blijven we je volgen, niet alleen via deze site.

    Liefs, Marianne en Henk ( pap en mam)

  • 23 Augustus 2014 - 17:36

    Tiny:

    Hoi Laura,

    Leuk zeg, weer een nieuwe uitdaging.
    En na een jaar weer een geweldige ervaring rijker.
    Alvast een goede reis gewenst.

    Heel veel geluk en succes!

  • 25 Augustus 2014 - 13:13

    Jean:

    Hallo Laura,

    Zeer waarschijnlijk zul ook jij je deel aan te overwinnen uitdagingen ongevraagd in de schoot geworpen krijgen. Maar ik ben er van overtuigd dat je deze uitdagingen de baas zult zijn.
    Ben trots op je!
    En vergeet niet te genieten...............geniet van ieder moment!
    Hoop dat je een voorbeeld zult zijn voor een aantal reeds afgestudeerden en huidige studenten van Hogeschool de Kempel om in de toekomst in je voetsporen te treden.
    Yu waka faraway, yu luku na baka!
    Bigi Brasa

  • 28 Augustus 2014 - 20:00

    Christian & André:

    Laura, goede reis en veel succes met deze uitdaging. En natuurlijk ook veel plezier in Suriname. We zullen je ervaringen wel horen en lezen via deze site. Doeiii!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1805
Totaal aantal bezoekers 42172

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 29 Augustus 2015

Lesgeven in Suriname

19 Januari 2013 - 09 Juli 2013

Backpacken in Australië

Landen bezocht: